الجمعة، سبتمبر 19، 2008

دنيا غريبة ..!!

دنيا غريبة .. فى لحظة تلاقى نفسك جانى ومجنى عليه
ومنتش عارف انت مين فيهم
ومش لاقى حد تلومه لانك انت اللى عملت فى نفسك كده
تلوم نفسك وفى نفس الوقت يصعب عليك حالك
قلبك بيتقطع وبيبكى .. حاسس بألمه ومش قادر تساعده
عقلك تايه منك مش عارف تفكر ولا قادر تنسى
روحك ضايعة منك .. بتدور عليها ومش لاقيها
حتى دموعك مش مطاوعاك ومش عايزة تنزل
علشان تخفف عنك شوية
فجأة تحس انك لوحدك والدنيا كلها مدياك ضهرها
اللى بتحبهم خرجوا من حياتك من غير استئذان ورموك ورا ضهرهم
بقيت بالنسبة لهم حمل تقيل نفسهم يرموه ويخلصوا منه
مع انك بتحبهم وعمرك ماجرحتهم
ومش قادر تنساهم ولا ترميهم ورا ضهرك
حاسس انك ضعيف اوى .. كل حاجة فيك بتنهار ادام عينيك
وانت واقف بتتفرج على نفسك وانت بتقع ومحدش مادد لك ايديه
ولا قادر تمد ايدك حتى لنفسك
ليه عملوا فيك كده .. ليه بيجرحوك اوى كده
ليه هونت عليهم وهم مهانوش عليك
ليه بعدوا عنك وانت لسة بتبكى عليهم
ليه هما غاليين عندك وانت رخيص اوى فى عينيهم
ليه مفكروش فى جرحك وانت كل اللى شاغلك ازاى تداوى جراحهم
بتستنى تسمع خبر حلو عنهم .. بتستنى حد منهم يحن قلبه
وهما ولا على بالهم
الف ليه وليه مش لاقية لها اجابة
ومليون ااااااه بتصرخ جوايا مش لاقية لها دوا
ليه قلبى طلع طيب ليه مطلعش قاسى زى قلوبهم
ياريت كان بايدي كنت بدلت قلبى بحجر يستحمل قسوتهم
بس برجع واقول كتر الف خيرهم
لولاهم مشاعر كتير جوايا مكنتش عرفتها ولا حسيت بيها
انا مديونة لهم باحلى سنين عمرى عشتها وانا وياهم
ومهما عملوا فيا مقدرش انسى ان فى يوم من الايام
كانوا هما سبب فرحتى الوحيد
حتى لو دلوقتى بقوا سبب دمعتى فليهم جوايا اجمل ذكريات عمرى
اللى عمرى ما هنساها

هناك 7 تعليقات:

wanna b a physician يقول...

هى الدنيا كدا دايما نستغربها ونستغرب اللى بيحصلنا فيها
تخيلى ان دى نفسى مشاعرى من فترة قريبة ويمكن لحد دلوقت لسه موجود
وتصدقى كمان كنت هاكتب بوست جديد بنفس الكلام او قريب منه
مش بعيد اسرق البوست بتاعك ههههههههههههههههههههههههه
مش تضايقى نفسك وافتكرى ان مهما البشر سابوكى دايما ربنا موجود
واكيد فى منفذ دايما واستعين بالله
الف سلامة عليكى من اى تعب

Soooo يقول...

لألألألأ

الله يكرمك روقي كده واهدي شويه

بلاش جرعة الحزن دي


وبعدين انتي غريبه قوي بجد يعني

ازاي مافيش حد جنبك ومعاكي؟؟؟

امال احنا رحنا فين يابنتي؟؟
احنا مش اخواتك واصحابك ولا ايه؟؟؟؟؟؟

وحتى ياستي لو انتي مش معتبرانا اخواتك .. احنا خلاص اعتبرناكي اختنا
مش بمزاجك يعني


روقي كده وقولي يارب
وصدقيني مافيش أحن علينا من ربنا


ربنا يارب يريح بالك ويهيئلك الخير ويبسطك ويسعدك ويكرمك ويرضيكي دنيا وآخره




سلاموووووووووووز

ojg يقول...

ليه عملوا فيك كده .. ليه بيجرحوك اوى كده
ليه هونت عليهم وهم مهانوش عليك
ليه بعدوا عنك وانت لسة بتبكى عليهم
ليه هما غاليين عندك وانت رخيص اوى فى عينيهم
ليه مفكروش فى جرحك وانت كل اللى شاغلك ازاى تداوى جراحهم
بتستنى تسمع خبر حلو عنهم .. بتستنى حد منهم يحن قلبه
وهما ولا على بالهم


مش عارفة أقول ايه بعد اللي انتي قلتيه
خايفة اقولك انا عندي نفس الاحساس ماتصدقنيش
لدرجة اني لما جيت اقتبس جزء عشان احطه في الكومينت كنت هقتبس موضوعك كله
بس هو ليه بجد اقرب ما لينا بيجرحونا ومابيفكروش ده هيعمل ايه فينا
وبنهون عليهم واحنا بنموت كده؟؟
ربنا يصلح حالي وحالك من عنده
:)

wanna b a physician يقول...

شكلك كدا اختفيتى لما الدراسة بدءت اكيد مشغولة بقا فى الكشاكيل والتجليد والتيكت هههههههههههههههههه
كل سنة وانتى طيبة

أسيرة الأقدار يقول...

wanna b a physician
ــــــــــــــــــــــــــــــ
اكيد طبعا يا دوك ربنا موجود وقادر ياخد بايدينا ويساعدنا نعدى من الظروف دى بأقل خساير .. شوف انا طيبة وهادية ازاى :D بس لو فكرت تاخد البوست بتاااااااعى..........
هتلاقيني اول واحدة بترد عليه وتدعيلك ربنا يزيح عنك :$ شوفت طيبة زى كده بئا .. طبعا بعدها علطول متستغربش لو جالك استدعاء على ايد محضر علشان واحدة طيبة كده قدمت ضدك شكوى اقتباس بوست كئيب زى ده ..
ــــــــــــ
تصدق بئا فعلا انا كنت مشغولة فى الكلية اوى فعلا التيكت والكشاكيل خدوا كل وقتى هههههههه ده غير كمان المريلة اللى بروح بيها دايما بتغلبنى على ما بلاقى مقاسى :D .. بس انا محبتش ادخل غير لما افوق شوية من الكأبة اللى كنت عايشاها علشان منكدش عليكم ببوست نكدى تانى

أسيرة الأقدار يقول...

soooo
ـــــــــــــــ
ياااااااااااارب يسمع منك ربنا .. وانا روقت اهو وبقيت زى الفل انا بس ساعات كده الامور بتفلت منى وبدخل فى مود كأبة بس مبخدش فيه كتير الحمدلله بفوق نفسى منه بسرعة ..
على فكرة بئا .. هو صحيح انا لسة معرفش ناس كتير ويمكن اكون مش عارفاكم كويس برده بس بجد فى الفترة البسيطة دى انا حسيت انكم زى اخواتى وخدت عليكم بسرعة ومبسوطة اوى بوجودى معاكم..

أسيرة الأقدار يقول...

ojg
ــــــــــــــــــ
يارب يا وزة ويصلح حالنا جميعا ..
بس صدقيني لو اعرف اجابة واحدة لسؤالى وسؤالك ده (هما ليه بيجرحونا ومبيحسوش بجرحنا) كنت ارتحت وريحت نفسى من كتر التفكير بس لاسف معنديش رد .. انا زيك محتارة .. يمكن نعرف الاجابة بعدين بس متهيألى عمرنا ماهنقدر نكون زيهم